söndag 29 mars 2009

Härlig lördag

Vilken dag det var igår! Jag kände mig nästan helt frisk... Vaknade tidigt och kunde bjuda min man på frukost på sängen, vilket är väääldigt ovanligt. Oftast är det tvärtom, han går upp en timme innan mig och fixar iordning en kanonmysig frukost och jag har knappt vaknat när allt klart.

Sen ägnade jag dagen åt ett antal ärenden, åkte runt med bilen, handlade, fixade, letade information och inspiration. När jag väl kom hem var jag rätt slut, men ändå otroligt nöjd med att jag orkat så mycket. Jag gick t o m två trappor i parkeringshuset! Låter löjligt, men det var länge sen. Jag fick visserligen ett par extraslag på hjärtat, men det var det värt.

På kvällen skulle vi iväg till vänner och jag var så pass pigg att jag kunde köra hem, så att kära maken kunde fira lite extra med lite vin och bubbel - det är han värd.

Idag är det lite segare, men jag orkar ändå baka och fixa lite här hemma, så det känns hoppfullt. Och imorgon är det dags för nästa läkarbesök hos husläkaren, det ska bli jättespännande att höra om han har hunnit läsa och undersöka lite av allt material han fick av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar